Κωδικός Εργασίας: EC0090
Οικονομικά - Διοίκηση Ι
Πέμπτη, 23 Μαίου 2013, 14:30 - 16:30, Αμφιθέατρο Φυσικής - Κτήριο Φυσικής
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Περιγραφή :
Η παγκόσμια οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2008 επιδρά έντονα σε διάφορους τομής της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Άμεσες είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), για τον Ιανουάριο του 2013 παρατηρείται μία μείωση της ευρωπαϊκής αγοράς ΙΧ κατά 8,4% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2012. Στην Ελλάδα, όπου η οικονομική είναι πιο έντονη, η μείωση αγγίζει το 35%. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο πωλήσεων που έχει παρατηρηθεί από το 1990 και μετά.
Η παρούσα εργασία έχει σαν στόχο την ανάλυση της ελληνικής αγοράς ΙΧ αυτοκινήτων των τελευταίων 10 ετών. Η ανάλυση έχει πραγματοποιηθεί με τη χρήση στατιστικών μεθόδων συσχετίζοντας τα στοιχεία της αγοράς με οικονομικούς και κοινωνικούς δείκτες που χαρακτηρίζουν τον πληθυσμό της Ελλάδας. Για τον σκοπό αυτόν έχουν ληφθεί αρχικά υπόψη διάφορα στοιχεία που αφορούν την αγορά των ΙΧ αυτοκινήτων, όπως:
Ο αριθμός των ταξινομήσεων των νέων ΙΧ
Η κατανομή των χαρακτηριστικών των νέων ΙΧ, όπως κατηγορία, κυβισμός κτλ
Στην συνέχεια ορισμένοι οικονομικοί και κοινωνικοί δείκτες του πληθυσμού, όπως:
Το κατά κεφαλή εισόδημα
Το εργασιακό καθεστώς
Η ανεργία, κτλ
Η συσχέτιση αυτή αφορά τα έτη 2003 έως και 2013, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί επαρκής αριθμός δεδομένων, για την πιο αποτελεσματική διεξαγωγή συμπερασμάτων. Έμφαση έχει δοθεί κυρίως στα αποτελέσματα της ανάλυσης των τελευταίων ετών, μετά το 2009, με σκοπό να διαπιστωθεί η επίδραση της οικονομικής ύφεσης στην αγοράς νέων ΙΧ αυτοκινήτων ΙΧ, μέσω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης, της αύξησης της ανεργίας και της εργασιακής ανασφάλειας των κατοίκων της Ελλάδας.
Λέξεις Κλειδιά:
αγορά ΙΧ αυτοκινήτων, οικονομική κρίση, οικονομικοί - κοινωνικοί δείκτες, αγοραστική δύναμη